Bloggen presenterar stolt: Dodde Skarp!

Så hade det då äntligen blivit dags igen. Förfest på hemmaplan och hemmaspelaren Svensson var storfavorit till att ta hem utmärkelsen som kvällens idiot, men skulle ändå få räkna med tuff konkurrens av stjärnor som Chricke, Kappo och, inte minst, undertecknad. Tjejgänget som var på plats hade odds liknande damhockeylandslaget i den här tävlingen, de skulle inte ha med medaljstriden att göra. Det blev dock aldrig någon tuff batalj om segern, Dodde gick på fullständig knock out! Han sågs som en outsider, en lurig nykomling, men han var så mycket mer än så. Han övertygade hela världen om att Svenssons idioti inte är en slump, den är numer en väldokumenterad del av släkten.

Kvällen hade knappt börjat när det ringde på dörren. En liten (men enligt Svensson, a.k.a Kromoe, söt) egyptier stod utanför dörren med fem pizzor i sin famn. Hemkörningspizza stod på matsedeln och vi var alla lyckliga när vi skickade iväg budet med 13,50 kr i dricks. Summan kan tyckas vara i minsta laget men den var noga beräknad, testa själv att ta 130 minus 13,50 så ser ni. Till pizzan kollade vi på Arsenalmatchen och Dodde drog sina 100 bästa Bendtnerskämt. Alla var lika bra så rangordningen var av akademisk betydelse. Kappo kontrade med 100 vitsar om Ramsey medan min läpp hängde som hans fot, men det var innan Fabregas avgjorde. Sedan var även jag på topphumör. Snygglisa (eller hade vi inte ett bättre bloggnamn) hade funnit sig tillrätta i sin fåtölj och vi var fulltaliga. Chricke försökte lura Dodde att det fanns Rapé Päron men lyckades inte övertyga honom, han förnekade också att Lingon fanns, bad sedan Chricke ge fan i sina äpplen och päron. Jag kunde nog tycka att det var mycket bättre än alla andra skämt han drog den här kvällen. Han skall dock ha cred då hans skämt var så tråkiga att klockorna stannade, det gjorde förfesten längre och Dodde hann få i sig ännu mer.

Det spelades kort och diskuterades ord som rimmade på ens. Chricke lyckades knäcka två, karens och bränns. Starkt. Kappo hade det svårare här. Dodde kände att det fick räcka med det vanliga sortimentet av dryck och drog fram sitt ess ur rockärmen. Banansprit, Sprite toppat med massor av vispgrädde. Jag lyckades aldrig uppfatta namnet (namnen) på drinken, kanske kan Dodde hjälpa oss? Om han minns ENS.

Förfesten tog, trots Chrickes skämt ändå slut och vi begav oss mot Kockar. Svensson kastade i sig shottar som senare skulle ge resultat, han gick in stenhårt för att supa fram det vackra i människan och lyckades verkligen. Mer om det senare. Jag hamnade i hörnet och övertygade någon typ om att jag var tvilling med Erra, för att sedan få en lurighet riktad mot mig. Sedan försökte Ivar och Svensson agera wingman åt mig men det geniala försöket misslyckades. Mitt missnöje fick mig att dra till Malt med Chricke som kortvarigt sällskap. Kvar fanns Kappo som träffade en födelsedagsfirande tjej, han delade ut sin bästa kram till henne och hon tog emot den.

Chricke försvann tillbaks till Kockar och dansade friskt. När han utförde ett nummer som skulle få Irving att rodna så hände något chockartat. Ur tomma intet dök en tjej upp och delade ut en puss till honom för att sedan försvinna igen. Chricke söker nu efter denna tjej för att få chansen att uppleva en trivsam skogspromenad med henne. Hör av dig!

När jag hade varit på Malt och diskuterat korpfotboll och sjungit av mig så tog jag mig til Kockar för att hämta jackan. På trehundra meters håll såg Svennson me ett grönt pannband studsa runt. När jag kom fram till honom tog han ett stabilt tag om mitt huvud, pussade mig och sa "du är vacker". Jag blev alldeles varm i kroppen men känslan försvann när jag fick höra att jag inte var ensam om att ha fått den behandligen. Långt ifrån. Besviket begav jag mig till Melis och gjorde god reklam för Häcken. När det var dags för hemgång gick jag fel men hamnade ändå till slut hemma i sängen och kunde konstatera att ännu en helg var till ända. Antalat hjärnceller i Kungälv hade under två fantasiska kvällar halverats och låg nu i nivå med snittet i Köping.

Inte slut riktigt än. Det finns en del fina citat att runda av med, och det är vad vi gör.

"Jag älskar fan Chrickes bajs"
Svensson avslöjar.

"Det måste finnas nitlotter för att vare ett lotteri"
Jag på tal om att Emelie hade Dodde som pojkvän.

"Vilken sida går du in på när du ska kolla internet?"
Chricke har aldrig riktigt förstått det där med internet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0