Just nu i vårat hem

Vi såg ett får på tvn idag. Svensson hade en rolig histora att dra i samma skede. Han sa att han lät som ett får när han kom. Johan skrattade. Sedan ljög Svensson för Buskis om hans pappa. Han sa att hans pappa tycker Svensson är rolig. Men det är han inte. Johan blev inte arg, han började istället berätta om när de skrev sms från varandras mobiler. Det var rätt kul. Folk vrider sig av skratt i sofforna. Man hör någon fråga varför de har så roligt. Johan kliar sig på skinkan. Tystnaden la sig över rummet men plötsligt tog Nauber över och pratade om Johans utseende. En otäck historia. Något om får.

 

Johan slänger av sig skärpet. De andra har svårt att fokusera på tvn. Än värre blir det när Johan säger att det är varmt i rummet. Var det därför han tog av sig skärpet. Hjälpte det? Jag önskar att jag inte var en tyst övervakande, allsmäktig gud. Då hade jag frågat om det hjälpte. Istället får jag sitta och bli kallad BlondinHenke av Hannes. Jag gillar det. Blondiner alltså. Realtidsbloggande är fantastiskt dessutom.

 

Övertalningskampanjerna om att jag ska ta plats i Hålta fortsätter. Jag känner suget. Fast som den grusallergiker jag är så ser jag svårigheterna. Vi får se. Johan avbryter mina funderingar genom att kalla Svensson bög. Jag funderar på att bryta in och försvara min pojkvän, fast vi inte är ihop, men jag avstår. Backis fortsätter mumla. Han talar inte ur skägget.

 

”Vilken klass går el matchen på?”, ”Här kommer ett Lass Diarré”. Två citat från Buskis. ”Tråkigare än en uppsats”, som Svensson uttryckte det. Buskis har lovat Nauber sex ikväll men om det blir så får vi inte veta. En nackdel med realtidsbloggande. En fördel är att jag är så upptagen med att lyssna att jag slipper riskera att säga dumma grejer.

 

Vi får höra en historia om hur Svensson nästan dödade Naubers fågel genom att spruta massa parfym på den. Den fick då ställas i karantän i deras förråd och överlevde tills hans mor råkade släppa ut fågeln genom fönstret. Fast Backis tror att fågeln lever fortfarande, trots att 15 vintrar har passerat. Fågeln hette Bella, a pretty bird. Nauber blir fylleförklarad av sällskapet. Freddy är grön.

 

När Bella flög ut genom fönstret var Nauber ute och ropade efter den men fann den aldrig. Fast nu ändrade han historien och sa att en stor kungsörn dödade. Men han tror den var lycklig uppe i himlen. Backis tror den dog uppe i himlen. Ny version. En skogshuggare sågade ihjäl den. Johan får gå hem nu. Äntligen. Fast han verkar stanna.

 

Nauber frågar hur många veckor det har gått. Puckad fråga. Nu pratar han om en sexig version av Robinson. En sexig version av en skäggig, undernärd gubbe som har en bästis som heter Fredag. Låter ganska sexigt från scratch.

 

Svensson lämnar sällskapet för Facebook. Okänsligt. Jag ger mig härmed. Nu vet ni hur snacket går hos oss. Därmed kommer ni aldrig vilja komma hit. Det tycker jag är tråkigt. Hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0